van Schiphol naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu van Schiphol naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu

van Schiphol naar Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Corne

28 Juli 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Onze eerste vakantiedag begint vroeg. Om vijf uur gaat de wekker en om zes uur staan Ole, Bibi en ik op het station. Bibi naar Castricum en wij naar Schiphol. Vier weken gemis voor de twee geliefden, au!!! Op Schiphol zeggen we Klaas gedag die de rest van ons heeft weggebracht. Door de veelheid aan bagage zijn Ole en ik met de trein gegaan en het is best raar om zo apart van elkaar de vakantie te starten. Mijn vakantiegevoel wordt niet groter als ik bij het inchecken hoor dat ik random geselecteerd ben voor een extra securitycheck..... Ik word zelfs omgeroepen, "mevrouw Scheerman melden bij de gate", en word door een groepje mensen in uniform apart genomen. Als één van die mensen blauwe rubberen handschoenen aandoet en zegt dat ze wat testjes met me gaat doen, ben ik bijna in tranen. Jeeeeeeezus, wat een gesodemieter. Nadat er alleen maar met een stokje langs mijn kleding is geveegd, een apparaat van die monsters begint te piepen en de dame zegt dat ik niet in paniek moet raken (als iemand dát zegt schiet ik er juist in!!!), is het klaar. Ik mag niet terug naar de rest en moet wachten totdat zij geboard hebben. Okeeeeeee, nog steeds geen vakantiegevoel..... Totaal opgefokt onderga ik het opstijgen en besluit dat ik iets aan mijn vliegangst ga doen. De reis gaat prima, we vliegen met United Airlines, oud toestel met nog oudere crew. We schatten in dat ze allemaal ouder dan zestig zijn, heel apart! Ole krijgt van de bejaarde stewardess de uitnodiging om nog eens terug te komen in Texas. "The Texan girls are lovely!!" Ze vindt Ole ook lovely en als ze ontdekt dat hij nog twee broers heeft, begint ze mij op zijn Amerikaans te complimenteren. Ik herinner me ineens weer hoe Amerikanen dat doen, enorm over de top, ik krijg nu toch een beetje het besef dat we naar de States gaan Haha!
Na de tussenstop in Dallas vliegen we door naar Vegas. Behoorlijke turbulentie maar inmiddels zo moe dat ik het gelaten over me heen laat komen. Of moet ik die vliegangstpilletjes voortaan eerder innemen? Ik denk het laatste...Ik geniet zelfs van de landing, prachtig uitzicht over de woestijn en Lake Mead. Echt heel mooi!
Zoveelste procedure bij de douane, vingerafdrukken scannen, dóór moeten lopen terwijl de kinderen nog door de douane moeten, aarrrgghhhh. Bagage komt gelukkig snel en het is leuk om te zien hoe zelfs het vliegveld bol staat van de gokautomaten. Alles staat hier al In het teken van de entertainment! Met shuttlebus naar de autoverhuur, auto uitgekozen en via de Strip naar het hotel. Met de koffers dwars door het casino naar onze kamer waar we nu net wakker zijn geworden. Half zes, nog niet helemaal uitgerust maar dat geef niet. Het tijdverschil doet nu eenmaal rare dingen met je maar dat komt wel goed de komende dagen. Onze eerste echte dag gaat beginnen!!

• 28 Juli 2017 - 17:52

José:

Zo een mooi begin..........haha! Check, check double check! Have fun folks!!

• 28 Juli 2017 - 18:34

Jeroen,Madelon En Gijs:

Wat een begin! Heel veel plezier!