Van Yosemite naar S Fransisco - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu Van Yosemite naar S Fransisco - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu

Van Yosemite naar S Fransisco

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Corne

19 Augustus 2017 | Verenigde Staten, San Simeon

Dikke 300 kilometer te rijden, we vertrekken zonder ontbijt met de bedoeling snel een Mac op te zoeken voor een stevig ontbijt met wifi. Dat is even doorbijten want we rijden nog heel lang in stil en natuurlijk gebied. Na het ontbijt neem ik het stuur over en hebben we een lang stuk snelweg. Ook hier is de weg weer dramatisch slecht, echt niet normaal. Bij ons zou de weg gesloten zijn en hier stuiter je soms door hele kraters. Vlak voor Oakland ga ik van de weg af. Jongens moeten ontzettend nodig plassen maar er is werkelijk geen wc te vinden. Navigatie weer ingesteld en van file naar file om de baai van SF heengeleid en via een andere brug dan de Golden gate op Sausolito beland. Prachtig gebied hier, helemaal ingesteld op de zeilers, mooie haventjes, heuvels met prachtige huizen maar ook een een lastige zoektocht naar de camping. We rijden rond in het natuurreservaat en krijgen bij het visitor center de routebeschrijving. Als we die volgen komen we op het uitzichtpunt vlak naast de Golden gatebrige. Gekkenhuis want het staat hier vol met touristen. Op de parkeerplaats is een groot hek met hangslot waar we de code van hebben gekregen en daarachter een zandweg steil slingerend de heuvel af. Wow, wat een plek! Midden in de natuur liggen vijf hele grote plekken ver van elkaar af, aan zee met uitzicht op de brug. Maaaaaaarrrrrr, geen stromend water. We gaan dus van primitief naar zeer primitief.

Waar we nu zijn lijkt het wel Ierland, mistige heuvels, mysterieus. Vanwege de mist hoor je continu de misthoorns van boten, het is een spookachtig tafereel. Na het opzetten van de tent rijden we naar Sausolito en belanden een dorpje verder waar we midden in het zondagmiddagflaneren belanden. Très chique hier, dames met hoeden en heren in pak, allemaal erg classy en ik voel me op mijn bergschoenen voor het eerst deze vakantie erg ongemakkelijk. Komt ook omdat er hier geen andere toerist te bekennen is. We rijden terug naar Sausolito, schilderachtige woonboten, beeldige boulevard, en veel rijkdom, meegenomen door "de dure botenmensen" die hier aanmeren. Bij de Safeway droogshampoo, natte doekjes, water en ander noodgerei gekocht voor onze survival hier en terug naar de camping. Daar heeft Ole al een wasbeer gespot als hij iets uit de auto haalt. Beertje lijkt kiekeboe te spelen achter de auto maar als hij even later aan onze bak watermeloen zit en ongeneerd op tafel springt is vooral C minder amused. Beestje ziet er heel erg schattig uit maar is hondsbrutaal en we moeten dus heel voorzichtig zijn met eten hier.

Mannen maken nog vuur en ik luister dik ingepakt in de tent naar de misthoorns, me bewust van de unieke plek waar we zijn....