San Francisco 2 - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu San Francisco 2 - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu

San Francisco 2

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Corne

19 Augustus 2017 | Verenigde Staten, San Simeon

Vandaag in de auto gestapt en naar Golden gatepark gereden. Vonden we eigenlijk niet zo heel veel aan, misschien ook omdat het nog zo  vroeg was. Doorgereden naar Mission Dolores, oude Spaanse missiepost en het oudste gebouw van SF. Mwaaaah, fotootje en weer de auto in. Nog niet fatsoenlijk ontbeten en toe aan koffie dus de stemming was een beetje zozo haha. Toch nog eerst even naar the painted ladies (dat beroemde plaatje van die huisjes met de skyline erachter). Nog steeds erg grauw buiten dus dat plaatje werd ook een beetje mwaahhhh.... We hebben nog een kleine  drie uur te gaan voordat we naar Alcatraz gaan en besluitend de auto alvast neer te zetten bij de Fishermans warf. Daar eten en wat rondlopen en dan de excursie. Hongerdip inmiddels uitgegroeid tot flink chagrijn maar dat knapte acuut op toen we neerstreken bij een surftent met een heerlijke kaart en een leuke sfeer. Grote borden met fish and chips, refill frisdrank zodra je een slok had genomen en weer genoeg energie voor de dag (en geen vitaminen maar kilo's!!). We slenteren nog wat tijd over de wharf en gaan dan naar de pier voor onze excursie naar Alcatraz. We gaan binnen zitten want het is rond en op het water behoorlijk koud. Halverwege ons potje Skip Bo zijn we er al. Naargeestige aanblik, zo'n verlaten gevangenis op een guur eiland. In de rij voor onze audiotour in het Nederlands en een daarmee een hele onderhoudende tour gehad. Heel goed ingesproken, meer een soort hoorspel. En heel gaaf om een keer die gevangenis te hebben gezien, cellen drie rijen hoog, allemaal tralies en afzien maar! We zijn blij dat we dit hebben gedaan, leuke afsluiting van onze twee dagen san Fransisco.

Terug op de camping is het verrassend windstil, lekker pasta bij het vuur gegeten en nog een uurtje kletsend in de vlammen gestaard. Zonder wifi kom je eens tot een gesprek haha!