Big Sur - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu Big Sur - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu

Big Sur

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Corne

20 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Uitslapen was het plan, en dat doen we tot een uur of half acht, maar daarna niet meteen in de startblokken maar nog even op internet, uitgebreid douchen, nog een wasje draaien....
Nicole, de strenge dame van deze camping heeft ons een wandelroute gegeven. Daarvoor moeten we naar het laatste punt tot waar de weg nog goed is. Op de parkeerplaats is een visitorcentre waar veel touristen zijn die niet eens weten dat de weg hier weggevaagd is. Wij gelukkig wel, anders is het toch een grote tegenvaller. Man van het visitorcentre zegt dat de wandeling die we hebben gekregen een valstrik is om touristen naar een restaurant te lokken. Tja, echt rot als je hier een business hebt die ineens een paar jaar niet meer op een doorgaande route ligt. Man raadt ons aan om naar de kust verderop (vijf mile terug) te rijden. Daar is een Statepark met een mooie wandeling langs de kust. Acht mile, doen we niet, want....... we zouden rustig aan doen haha. We lopen uiteindelijk toch wel een kilometer of zeven (schat ik) langs de woelige branding. We kunnen op een gegeven moment niet meer verder omdat de zee tegen de rotsen beukt. We klimmen een stukje maar gaan uiteindelijk terug. Te gevaarlijk om door te gaan. Ole tekent nog even een verjaardagswens voor Bibi in het zand en C en ik gaan nog even met onze voeten in het water. Zee is zo onvoorspelbaar dat je zelfs op deze manier al meegetrokken wordt of overvallen door een golf die veel hoger komt zodat je snel tot je bovenbenen in het water staat te wankelen. Wat een ruige natuur weer! Na de wandeling besluiten we terug naar Monterey te rijden. Jongens worden aangetrokken door dat autogedoe en onderweg vliegen kreten om onze oren over alles wat ze zien. Vreemde namen als Koningsei (????) en technische details allemaal paraat... In Monterey nog even auto's gespot, Fishermans wharf en de Cannery row gedaan (je bent per slot van rekening tourist) en daarna in een leuke tent (wederom met thema surfen) gegeten. Heerlijk Amerikaans! Natuurlijk weer vuur gemaakt op de camping en jongens genoten van de redelijk goede wifi. Voor de bijna laatste keer in onze slaapzak gekropen.