Twee dagen LA - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu Twee dagen LA - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu

Twee dagen LA

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Corne

24 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Santa Monica

Alweer vanuit mijn te lekkere bed. Nog een paar uurtjes en dan moeten we deze heerlijke kamer verlaten. Eergister de "verplichte nummers" van LA gedaan. Op de parkeerplaats bij het hotel eerst naar de zonsverduistering gekekeken door de brilletjes van aardige mensen die ons aanboden ze te lenen. Gaaf gezicht en echt een big event hier. Allemaal mensen op straat die naar de hemel staan te staren. Voor ons de tweede keer in ons leven want in 1998 in Frankrijk stonden we tijdens de eerste vakantiedag op een parkeerplaats te kijken met Luuk als baby van negen maanden.

Vervolgens eerst naar de Hollywoord letters gereden, daarna naar Griffith park. Omdat de zonsverduistering inmiddels voorbij was, hoopten we dat de ergste drukte daar nu weg was. Was nog niet helemaal het geval dus we moesten onze auto een mijl eerder parkeren en de berg omhoog lopen. Boven aangekomen mooi uitzicht over de stad. Na het loopje naar beneden door naar Hollywood boulevard, wandelingetje Rodeo drive en even rondrijden in Beverly hills. Kids hebben blijkbaar onze nuchtere inslag en hadden het redelijk snel gezien. Zwembad trekt meer en dat is ook niet gek na zoveel te hebben gedaan de afgelopen weken.

's Avonds nog een keertje over de pier, lekker met een wijntje in bed Amerikaanse baggertv gekeken en ons omgerold in luxe beddengoed.

Dag twee (volle dag dan) in LA. Vandaag is onze laatste "echte" dag. We willen lekker luieren en C en ik gaan naar het strand, jongens komen rond twaalf en hebben het na een uurtje weer gezien. Liever in de hottub bij het zwembad... C en ik lopen naar Venice beach, nog steeds veel hippies, maar ook leuke restaurantjes. Na vier weken zijn we immuun geworden voor het zien van daklozen want ze zijn werkelijk overal, en hier op Venice kom je gewoon via een "krottenwijk" op de boulevard.  Heel heel heel treurig... We hebben al verschillende mensen gesproken die zeggen dat de middle class hier steeds kleiner wordt en de verschillen tussen arm en rijk steeds groter. Je hoeft maar op het straatbeeld te letten om dat te zien...

C waagt zich nog even in de wilde zee, ook weer afgevinkt haha. Stoeltjes laten we achter naast de vuilnisbak op het strand. Eerster deze dag hebben we al een tas met ons gasstelletje en gasflesje op een daglozenplek neergezet en zo zijn de eerste voorbereidingen voor de terugreis begonnen.

's Avonds eten we in een restaurant in de buurt, (heerlijk eten!!), en gaan we even al onze hoogtepunten door. Het lijkt wel of we een jaar zijn weggeweest, wat hebben we veel gedaan en wat zijn we op mooie plekken geweest. Nu is het voorbij en heeft iedereeen ook wel weer heel veel zin om naar huis te gaan. Jongens hebben net nog even voor de laatste keer gezwommen en nu zijn we bijna zover om uit te checken en naar het vliegveld te gaan. Ik doe alvast schietgebedjes voor een veilige reis...

• 24 Augustus 2017 - 10:21

Walter:

Goede en veilige terugreis

• 25 Augustus 2017 - 10:05

Paul Bogers:

Saskia en Corne ik heb zojuist in 1 keer alle reisverslagen gelezen ( link gekregen van Walter ). Leuke en mooie verhalen en wat het ook zo leuk maakt zijn de persoonlijke noten van Saskia. Maar dit wist eigenlijk al omdat ik jullie ook een paar jaar geleden in Canada gevolgd heb.
    Hoop dat wij elkaar nog gaan spreken voordat wij gaan voor ongeveer dezelfde reis maar dan zonder camping ( 4 t/m 24 november a.s. ) want zo avontuurlijk zijn wij niet.
    Hoop dat jullie weer veilig thuis zijn als je dit leest en misschien tot 9 september bij mijn broer.
    Groeten,
    Paul