Van Grand Canyon naar Lake Powell - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu Van Grand Canyon naar Lake Powell - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu

Van Grand Canyon naar Lake Powell

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Corne

07 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Torrey

Via de East Rim verlaten we de de Grand Canyon en rijden nu op de hoogvlakte waar we op keken vanaf Desert View. Even later alweer een stop omdat we bij een mooi uitzicht zijn, the little Colorado. De reis is ongeveer 250 kilometer en voordat we naar de camping gaan slaan we even goed in bij de Safeway. Op de camping hebben we een plek met een boom maar we zitten hier echt wel in woestijnland en de zon is dan ook moordend. Tenten snel opgezet, even lekker gegeten en de auto weer in om de omgeving te verkennen. Als een blad aan een boom verandert ineens het weer, slagregen, wind, onweer, niet normaal! We tanken benzine en rijden het dorp maar ook de bui weer uit. Later zullen we ontdekken dat het weer hier heel snel om kan slaan. Ook zie je buien letterlijk hangen terwijl je zelf in de strakende zon bent. Het is een woestijnklimaat, alles is extreem, de zon, maar ook de regen en de wind.

We rijden richting Kanab waar je dicht bij het meer kan komen en belanden op een strand waar allemaal campers aan de waterlijn staan met boten, jetski's en ander snel spul. Even met de voeten in het water en snel weer weg, niks aan. Terug naar de camping want daar is een strand waar je alleen lopend kan komen en waar we dus niet tussen "de grote jongens" zitten. Van twintig jaar geleden hebben we herinneringen aan verlaten plekken op rode rosten aan het water maar die moeten we de komende dagen nog maar eens gaan zoeken. Simpel maaltje, broodje tomaat met ei,  heel vroeg donker, rond half acht en deze avond maar even besteed aan het draaien van wasjes... Noodzaak maar stom klusje... Op het wachtbankje even geluisterd naar de reisverhalen van andere Nederlanders, dat is dan wel weer leuk. Eerste nacht in LP rol ik steeds van mn matje, volgende keer even beter opletten met het opzetten van de tent.