Bryce - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu Bryce - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu

Bryce

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Corne

07 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Na de regenmiddag en -avond van gister worden we wakker met heerlijk helder weer. De boel is wel nat en in het bos is het dan ook best fris. Ik ben weer vroeg en hou gewoon de kleren aan waar ik vannacht in geslapen heb. Ben lekker aan het verwilderen en als ik met natte takjes ons droge hout uit de auto probeer aan te krijgen, voel ik me heel stoer haha! Bakje koffie gezet, brood gesmeerd voor de wandeling waarbij de eekhoorntjes bedelend langs mijn voeten rennen. Hertje op de achtergrond maakt mijn geluksgevoel skyhigh. Voor mij hoort een beetje afzien er wel bij. Geen hoogtepunten zonder dieptepunten. Luuk denkt daar anders over en ik weet niet of hij later nog wel gaat kamperen. Hij kan het gelukkig scheiden van alle mooie dingen die we doen en geniet wel van de vakantie.

We rijden naar Bryce point, vlakbij ons plekje en starten daar met de wandeling. Heel erg mooi om af te dalen tussen al die pilaren, zuilen, hoe je ook noemen wil. Het is nog heerlijk rustig en maar heel af te toe komen we andere mensen tegen. Wat een fantatstisch loopje is dit! Je kan wel foto's blijven maken maar het idee dat je ze straks ook weer moet selecteren, aarrggghhhhh.....

Als we weer boven zijn zie ik een miniscuul klei wolkje. Als snel wordt dat wolkje zwart. Weerbereicht is hetzelfde als gister, dat hadden we al gezien en daarom hadden we de wandeling in de ochtend gepland. Gister hebben we de hele scenic way al gedaan en in een split second besluiten we op te breken en te vertrekken. Het idee hier nog een hele middag en avond in de regen door te moeten brengen staat ons niet aan.

Op de camping ruimen we snel op. Tentje van de jongens zit droog in de zak als de hoosbui losbarst terwijl wij wij net met onze tent bezig zijn. We weten gewoon ff niet wat te doen. Even later tillen we de volgelopen tent op, rennen ermee naar het kraakheldere toiletgebouw en gieten hem letterlijk leeg. Ik schat dat er twee emmers water uitkwamen en en   we zullen hem nooit droog in de zak krijgen. gewoon opgerold en in de zak gepropt, ruimte een beetje gefatsoeneerd en in het damestoilet een vervolgplan bedacht. Regen klettert nog steeds uit de lucht haha. Wat een armoe dit!

C haalt de auto, die halen we helemaal leeg, natte onderzeil en tent erin, badlakens erover en dan de tassen. Rijden!!!! Eerst zouden we nog langs de doche rijden maar die is bij de general store en daar zijn zoveel mensen dat we daar geen zin in hebben. Stinkend in de auto met als doel Vegas. Eigenlijk zouden we een dag later in één dag naar Death Valley rijden. Nu splitsen we die reis en rijden nu naar Vegas (moesten we toch langs), overnachten daar comfortabel en gaan dan de volgende dag door naar Death Valley. Best nog wel even een stuk rijden, bijna vierhonderd kilometer, ook een stukje door Zion, heel mooi maar niet snel. Toch is dit de snelste route en om een uur of half zes zijn we weer terug op de plek waar we onze reis begonnen. Gek hoor, voelt een beetje als thuiskomen. C regelt een upgrade (zonder daar extra voor de te hoeven betalen) en even later gieren we het uit. Badkamer is balzaal, bad voor twee mensen met een kraan waar je naast moet blijven staan, zoveel water tegelijk dat het zou overlopen als je even weg zou gaan. Heerlijk even, dat comfort. Ik plons meteen in bad en heb daarna geen zin meer om weg te gaan. De jongens doen dat wel en gaan even naar de oude Strip waar nu in Fremont street een soort kunstmatige lichtstraat is en een hotel met een glijbaan door een haaienaquarium. Gekkenhuis weer! Maar wel leuk.

Nu zit ik bij het zwembad, vanmorgen alweer in dat luxe bad op de kamer geweest, jongens nog even lekker gezwommen en zijn nu aan het douchen. We gaan om 11 uur uitchecken en helemaal fris de auto in deze keer. Op naar Death Valley!

Hoop dat ik dit stukje nog even kan posten. Gaat iedere keer heel lastig, en foto's plaatsen is helemaal een drama. Hebben er ook geen zin in om heel veel tijd aan te besteden, het is immers vakantie!

• 08 Augustus 2017 - 12:37

José:

Haha, die Luuk over kamperen........een jongen die houd van luukse!