Death Valley - Reisverslag uit Financial District, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu Death Valley - Reisverslag uit Financial District, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu

Death Valley

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Corne

14 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Financial District

Zit nu in de auto naar Sequoia en Kings canyon. Gister prachtige dag gehad in Death Valley. Als eerste naar het visitor center gereden. Daar meegekregen dat het afgelopen vrijdag noodweer was en dat er daarom een paar wegen waren afgesloten. Wel jammer want ik had graag naar Scoyyt's castle gewild. Wel heel blij dat we er nu zijn en niet afgelopen vrijdag! We starten onze " tour" met Furnace creek, hier waren we gistervond ook maar nu even ruim de tijd genomen om het hele hotelterrein te bekijken en koffie in de saloon te drinken. Toevallig staat er een wedstrijd op van de Toronto blue jays, de honkballers die we vier jaar gelden in Canada hebben gezien. Het terrein van Furnace creek wordt de hele dag besproeid en het ziet er surrealistisch uit, zo'n groene oase in de droge woenstijn.
We vervolgen onze route en stappen uit in Badwater waar je een enorme zoutvlakte op kunt, niet ver natuurlijk, veel te heet. Het is hier het laagste punt op aarde, 86 meter onder zeeniveau. Volgende stop is Artist Palette. Hier rijd je heel dicht langs rotsen die heel veel verschillende kleuren hebben, van dieprood tot lichtgroen. Heel erg mooi... Nu door naar Zabriskies point waar je uitzicht hebt op hele vreemde gele rotsen en daarna Dantes's view waar je een hele stevige klim voor moet maken (met de auto). Vanaf de berg kijk je de hele zoutvlakte over en nog veel verder. Heel indrukwekkend dit landschap en niet te bevatten dat er leven is, zo droog. We rijden terug naar het hotel en gaan er nog even uit bij de Sanddunes, daar waren we al geweest, maar nog niet uit de ato. Toch nog even zelf met de voeten in het hete zand staan haha.
Jongens plonsen lekker in het zwembad als we terug zijn en 's avonds eten we gezellig in de saloon. Leuke tent en heerlijk gegeten. Zalige verse guacemole en C genoten van een lekker biertje van de tap (zonder schuim want daar doen ze hier niet aan). Voorlopig weer even de laatste hotelovernachting en dan morgen weer in onze slaapzak in Sequoia!

Inmiddels zijn we daar bijna, reis van 530 kilometer. Eerste stuk nog door Death Valley, flink klimmen en dan weer dalen, mooi tochtje.   Nu hebben we al tientallen kilometers door sinaasappelboomgaarden gereden en net ook door olievelden met honderden jaknikkers. Nu stop ik even, navigatie stuurt ons vreemde kant op, ff kaart lezen dus en hopen dat C en ik het met elkaar eens zijn! Kaartlezen is één van die dingen waar je gezelligheid in de auto mee creëert toch?