Sequoia en Kings Canyon - Reisverslag uit Financial District, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu Sequoia en Kings Canyon - Reisverslag uit Financial District, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu

Sequoia en Kings Canyon

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Corne

14 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Financial District

Zo, alweer een paar dagen verder en inmiddels in de auto naar Yosemite.

Toen we eergister in Seqoia aankwamen, bleek onze camping helemaal aan de andere kant van het park, eigenlijk precies tussen beide parken in. Dit betekende dat we Seqoia nu meteen moesten bekijken want anders zouden we morgen weer helemaal terug moeten rijden. Even knop omgezet want als je denkt lekker de auto uit te gaan is dat even schakelen. Dat lukte snel, prachtige route, door bergen en veel bos, heel groen en fris, een mooi contrast met Death Valley. Juist die afwisseling van landschappen maakt het hier zo mooi! Al gauw  belanden we bij de immense Seqoia's. We maken een rondwandelingetje bij Sherman tree, de immense boom, vernoemd naar mij, generaal Scheerman, vermoed ik.

Eind van de middag komen we hongerig bij de camping aan. Snel wat lekkere dingen gekocht in de winkel en ik de picknicktafel geïnstalleerd en de mannen de tensten opgezet (ieder zn rol haha). Prachtig hier, wel opletten met eten want er kunnen beren rondlopen. Er staat ook een grote ijzeren bearbox op ons plekje waar we alles in kunnen doen. Deze keer is onze plek wel erg veel wildernis, want we hebben geen douche, nergens in de wijde omgeving wifi en zelfs geen bereik. Dat laatste vind ik niet helemaal fijn. Het idee dat je niet eens gebeld kunt worden in geval van nood....

Uiteraard weer een flink vuur gestookt, het is hier goed droog geweest dus boys struinen de boel af voor aanmaaktakjes en we ontdekken dat de dennenappels hier zoveel hars bevatten dat het wel benzinebommetjes lijken. We worden zulke fire-experts dat we onszelf te goed voelen om aanmaakvloeistof te gebruiken en zitten de hele avond met zn vijven in het vuur te kijken en te porren. Er worden hele analyses gemaakt van de beste actie die er op dat moment genomen kan worden om een zo goed mogelijk vuurt te hebben. Op dit punt ben ik wel one of the boys, ik ben denk ik wel de opperpyromaan in ons gezin. Op tijd ons slaapvertrek in (Luuks woorden) dik ingepakt want het koelt hier heel erg af!