Van SF naar Big Sur - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu Van SF naar Big Sur - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu

Van SF naar Big Sur

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Corne

19 Augustus 2017 | Verenigde Staten, San Simeon

We zijn lekker vlot met inpakken en rijden al om acht uur op de highway 1. Al snel de eerste surfstrandjes, wat een mooie zee hier! Bij Santa Cruz gaan we eruit, hier is die beroemde kermis pal aan zee, grappig hoor! Lekker naar de Safeway voor picnicspullen en weer verder. Lekker aan zee onze lunch gedaan, heerlijk om weer even een strak blauwe lucht en een zonnetje te hebben maar de wind is best fris en zeker te koud om echt aan het strand te gaan liggen. Het is geen lange rit vandaag maar toch zijn we de hele dag onderweg, want bij Monterey doen we de 17-miledrive en genieten we van de prachtige kust hier. Woest water, wit zand en ruige rotsen, prachtig! We konden hier geen camping krijgen omdat er een auto-happening was. Dat merken we snel als Kasper en Ole heeeelemaal gek worden van alle Ferarri's en Lamborghini's die ze zien. Ook heel veel oldtimers te zien en als we even later in Carmel rondlopen is er in alle winkels wel iets dat naar auto's verwijst. Ijsje in Carmel en heel even het strand op geweest en daarna richting de camping gegaan. We stoppen onderweg een paar keer om mooie zeezichten te zien en zetten aan het einde van de dag onze tenten op in Big Sur. Vlak daarna is de weg afgesloten vanwege aardverschuivingen. Heel jammer want het is hier erg mooi. Camping is leuk, mooie plek tussen de bomen, douches, laundry, helemaal fijn... Pastaatje gekookt, vuurtje gemaakt, wasje gedraaid en afgesproken dat we morgen eindelijk eens even heel rustig aan gaan doen. Uitslapen, nog een wasje, wandelingetje in de buurt....

• 19 Augustus 2017 - 09:48

José:

Waren weer een heleboel verhalen en alles voorgelezen voor onze Johan.........geweldige reis........super, dat jullie een beer en een brutale wasbeer hebben gezien. Nog veel plezier de komende dagen! Groetjes van de Jojo's

• 19 Augustus 2017 - 13:47

Bibi:

Jullie kunnen geen Pasta meer zien na deze vakantie ;)