Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Corne

01 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Tusayan

Inmiddels bij het kampvuur, een dag later. Zonnetje kwam gister toch niet door en toen we op de camping aankwamen begon het te spatten maar konden we de tent gelukkig droog opzetten. Meteen de auto in gegaan en even naar het visitor centre gereden. Film bekeken en daarna in de auto compleet verbaasd dat we zo dichtbij de canyon waren. Reden nietsvermoedend op een weg, keken toevallig even naar links en hadden tussen de bosjes door een waanzinnig uitzicht. Twee uitzichtpunten gedaan en daarna lekker op de camping gerommeld, heerlijk weer eigen eten geregeld en een mooi vuur gemaakt. Ik geniet enorm van het gekneuter op de camping, heerlijk leeg, lekker in het donker buiten zitten, wijntje, potje Black stories en daarna je slaapzak inrollen. Echt méér aan mij besteed dan een hotel... Herten lopen over ons plekje, erg idyllisch.

Vanochtend om kwart over vijf alweer uit de veren, niet normaal! Er zijn al behoorlijk wat mensen op, vertrekkers die opbreken maar ook gewoon zeer actieve, sportieve types die de canyon ingaan. Als Ik ga plassen kom ik Ole ook al tegen maar die gaat zich nog even omdraaien. Corné en ik zitten om half zes al aan de koffie en besluiten om een briefje voor de jongens achter te laten en op pad te gaan. Wat een rust bij Mather point en Yavapaipoint. Als we terugkomen zitten Ole en Kasper Skip Bo te spelen. Kasper had gister een enorme doos donuts uitgezocht die er zeer verleidelijk uitzagen. Doos op tafel en proeven maar! Helaas was de buitenkant mooi maar viel de binnenkant tegen. Omdat we nooit eten willen weggooien zet Corné flink door en zorgt ervoor dat er geen kruimel weg gaat. Sugarshock!!!! Rond negen rijden we naar het verste punt op de oostroute, Desert view. Veertig kilometer rijden en van daar gaan we terugrijden en de verschillende uitkijkpunten aandoen. Bij Desert view is ook een uitkijktoren en het uitzicht is heel anders dan op andere punten omdat je ook de prairie op de hoogvlakte aan de overkant kan zien. Overal is het nog heerlijk rustig, toch echt een voordeel van vroeg op zijn. Bij Grandview begint een trail de kloof in. Heel pittig en soms zoeken waar het pad is. Langs afgronden en voor mij na een half uurtje veel te eng. Jongen lopen te dollen, heel nonchalant te doen en ik begin zo ongeveer te hyperventileren. Omdat het landschap zo immens is, veranderen de uitzichten ook niet door een geringe daling, dus daar hoeven we het ook niet voor te doen. Natuurlijk wel heel gaaf om zo'n wandeling te doen maar we gaan toch maar terug omhoog. Genoeg sportieve uitdaging want het zweet gutst evengoed van ons hoofd en we zijn buiten adem. Het is overigens heerlijk koel buiten en windstil, perfect wandelweer.

Na de route rijden we door naar de village. Hier vallen we midden in de drukte. Hier staan lodges en zijn er veel toeristen. We zijn het snel zat, kijken nog even bij het begin van de Bright Angeltrail en bij de Grand Canyontrein die net vertrekt. We besluiten morgen een deel van de Bright Angel trail te gaan lopen, tot de eerste resthouse. Pad ziet er heel breed en goed begaanbaar uit maar wordt als "difficult" beschreven. Dan was het pad dat we eerder op de dag liepen wel heeeel erg difficult!!!

Terug op de camping ga ik even lekker lezen en gaat Corné met de jongens het park uit naar de Mac, even WiFi scoren. Duurt heel lang en op een gegeven moment ga ik me afvragen wat ik moet doen als ze helemaal niet terugkomen, getver! Als ze er toch zijn ff lekker potje Skip Bo, wijntje en een lekkere pasta gemaakt. Heerlijk, even een zelfgemaakte warme maaltijd! Jongens kwamen vanmiddag bij de Mac de familie Mostert tegen die we van de tennis kennen. Moesten nog beginnen aan de Grand Canyon en vertrekken de volgende ochtend alweer. Ik ben zo blij dat wij een ander reistempo hebben! Na het eten gaan we naar Javapai point om de zonsondergang tezien. Prachtig schouwspel, het is wel een beetje bewolkt maar dat mag de pret niet drukken, heel mooi en heel bijzonder. Nog even een paar koude biertjes gehaald (en de tennisfamilie weer tegengekomen) en een hele gezellige avond bij het kampvuur.

• 02 Augustus 2017 - 13:03

Helen:

wat ontzettend leuk weer om je reisverslag te lezen sas!!!!