Grand Canyon 2 - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu Grand Canyon 2 - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Saskia en Corne - WaarBenJij.nu

Grand Canyon 2

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia en Corne

07 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Torrey

C en ik zijn uit onszelf om vijf uur wakker en springen uit bed (ahum, van ons matje). We zouden de wekker er niet voor zetten maar nu gaan we natuulijk wel naar de zonsopgang kijken! Ole en Kasper wilden ook mee en even later staan we in alle stilte te wachten tot de zon zich laat zien. Het is prachtig helder weer en het is zo mooi om mee te maken. Ik krijg er kippenvel van en een brok in mijn keel. Dit had ik niet willen missen. Als we terugkomen ontbijten we met Luuk en maken ons rustig klaar voor de wandeling die we gaan doen. Rustig aan maar dan evengoed alweer om acht uur starten haha. Wel heerlijk, nog bijna geen andere mensen en over een prima pad slingerend naar beneden. We hadden de dag ervoor besloten tot de eerst resthouse te gaan maar zijn daar al binnen een uur. Toch niet verder gaan? Het wordt al snel veel warmer en de schaduw neemt af. Bovendien weten we niet hoe zwaar het is om continu berg op te lopen dus we gaan toch maar terug. Tot onze verbazing doen we dat ook binnen een uur. Zijn we berggeiten, hebben we gewoon een goede conditie, huh???

De dag ervoor hebben we de oostkant van de canyon bekeken . De westkant kan alleen per shuttlebus. Niemand heeft daar echt trek in maar we willen ook niets missen dus........ C is streng: " We gaan er elke halte uit hoor!". Duurt niet lang of hij gaat overstag, too many Chinese people.... We hebben geen zin om in de meute te zitten en rijden door naar het eindpunt, even een drankje en weer terug. Tussenstop bij de supermarkt, twee gegrillde kippen en een pizza gehaald om daarna een bourgondische middag op de camping te hebben. Toch ook nog even naar Mac. Op een frisdrankje halve middag zitten wifi-en, net als heel veel andere toeristen dat hier doen. Ole zijn liefdesberichten weer via Facetime de cloud ingestuurd, Bibi is er gewoon bij!

Bij een vuurtje onze dag afgesloten, het was heerlijk hier. Twintig jaar gelden deden we indrukken op. Nu hebben we de Grand Canyon beleefd. Door de wandelingen, de zonsop- en ondergang en de stille momenten die we hebben meegepikt, maar ook door zo midden in de natuur te kamperen, vlakbij de canyon.

• 08 Augustus 2017 - 12:14

José De Boer:

Prachtige foto's!!

• 12 Augustus 2017 - 21:50

Helen:

Goed hoor dat contact met die Chinezen is goed voor onze wandelreis!!!